lördag 2 februari 2013

Mack the Knife

Igår blev jag lite hux flux inbjuden att äta indiskt i centrala London av min kusin. Jag var precis på väg att börja laga mat när han smsade, så sen var det bara att trycka tillbaka allt i skåpen och ta första tåget in till stan. Men det var väldigt trevligt, det var vi två och två av hans kompisar från uni, så det blev mycket jobbsnack men det gjorde inte så mycket. Maten var god, men stark, som indiska mat ska vara, men vid slutet av middagen satt alla och pustade. Sen gick vi till puben Dirty Dick('?)s innan jag behövde åka hem, för tunnelbanesystemet slutar ju gå vid 12...

Men jag fick höra lite skräckhistorier om hur folk har blivit överfallna på natten, jag har nog vaggat in mig själv i någon slags föreställning om att inget kommer att hända, men man ska nog vara försiktig. Det är bara det att många av de sakerna jag gör (så som Lindy Hop) gör jag ju själv, och det kräver att jag åker dit själv också - även om det är avlägset och mörkt. Men å anda sidan kan man ju inte gå och vara rädd hela tiden. Balansgång.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar