måndag 4 februari 2013

The Swedish Shop

Promenad till Hammersmith part II (1 timme)


Jag tog den mer natursköna turen idag, och det började riktigt bra, nästan för varmt för min nya ylletröja. Tyvärr sprang jag på en skadad ekorre, det är så svårt att veta vad man sak göra i såna situationer! Jag har inte ryggrad nog att förkorta lidandet och närmsta djursjukhus är i Roehampton village - 40 min promenad bort. Så jag tänkte att jag får väl låta naturen ha sin gång och gick vidare, vilket kändes lite hemskt.

Resten av promenaden var dock väldigt trevlig, jag sprang på en svensk affär, där de till och med pratade svenska! Men jag höll mig från frestelsen och kikade bara lite på Marabou chokladen och Bregott smöret innan jag gick vidare. Det var en jättefin strandpromenad längs den västra kurvan innan Hammersmith. Nästa gång ska jag gå längs den östra, genom London Wetland Centre, de blir nog intressant.

Lite töntig, men engelska motsvarigheten till English Shop vid Medborgarplatsen





Vattnet måste nog vara väldigt högt ibland, som man kan se på den lilla vallen av skräp till höger.
Nästan lite Avalon's dimmor känsla av den här trappan som försvinner ner i Themsen...


Jag fick mitt första brev idag också! Från Amazon, tog bara tv-tre dagar, fastän de sa minst 5. Lite mysigt att hitta ett paket med sitt namn på i postfacket på postkontoret.


tumblr_mfwtyjkmRs1s1jhwdo5_250.gif

Nej, nu ska jag fortsätta med min postmodernism, och se om jag lyckas få något grepp om vad det faktiskt är...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar