onsdag 6 februari 2013

C-Jam

Jag hann med att gå ut och dansa en sväng igår också. Nytt ställe igen, i Balham den här gången. Men det var faktiskt förvånansvärt nära, bara en halvtimme bort, vilket var trevligt. Det verkar väldigt populärt att ha Swingdanserna i anslutningar till pubar; antingen vägg i vägg eller på övervåningen, vilket gör det lite förvirrande att hitta till dem. Den här var på övervåningen och det var en riktigt fin lokal och bra dansgolv. Vilket också betydde fler människor. Hammersmith är bättre i och med att dansarna är så duktiga, känner varann och inte är så många, vilket gör att man blir uppbjuden mer. Dansarna var duktiga i Belham också (eller jag vet faktiskt inte för jag fick inte dansa med så många nya), men antingen så var många nya, eller så var det bara överskottet på följare, eller så var de blyga, men jag blev bara uppbjuden av folk jag kände från Hammersmith. Jag var dessutom rätt trött, vilket gör det lite tyngre att ta mod till sig och bjuda upp, men jag fick i alla fall dansa med ett par duktiga dansare. Men jag for hem rätt tidigt i alla fall, tror att jag har dragit på mig en förkylning, men idag ska vi till Brick Lane och det har jag sett fram emot så länge så jag ska släpa mig iväg i alla fall.

Så trots bristen på uppbjudningar i Belham så var det väldigt trevligt att känna lite folk, flera frågade om jag skulle komma imorgon också, och jag blev till och med inbjuden till en swingdans på fredag i norra London + att dansläraren kände igen mig och sa hej. Så det var en rätt lyckad kväll trots förkylningen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar