torsdag 28 februari 2013

Black Dragon

I måndag så såg mina planer för onsdag ut såhär:

Men idag blev faktiskt väldigt lyckad; Y och jag gjorde upp lite planer inför Macbeth när hon kommer hit i helgen och jag blev bjuden på födelsedagsfriande på lördag. Jag var faktiskt lite spontan idag och for iväg till Kingston och kikade lite i antikbutiken som är fantastisk innan jag åkte iväg och kollade på Cloud Atlas. Men herrgud, hur kan de ha reklam i 25 minuter innan filmen börjar? Och den brittiska reklamen är så himla fånig, flera gånger sitter jag och skrattar högt - men jag kommer inte ihåg en enda nu. Lyckad reklam, England. Filmen var bra i alla fall, perfekt eskapism i tre timmar. Sen var min plan att ta mig in till Euston och dansa, men jag träffade på Izzy i köket och hon sa att hon och en kompis skulle ut på en pub och jag fick gärna komma med. Så då skrotade jag mina lindy planer och drog med dem ut istället. Vi hade jättetrevligt, först på Weatherspoons och sen på the Half Moon där vi pratade med en hund. Det är så skönt att prata med människor som tänker ungefär likadant som jag, men det läskiga är att de är undantag i USA och anses vara radikala liberaler... Den nya tjejen som jag träffade pluggade retorik och genusvetenskap och ville jobba för kvinnor rättigheter i USA - än finns det hopp! Hon var väldigt intelligent och det blir nog något stort av henne någon dag. Efter puben (som stängde redan 11) så gick vi till Fried Chicken, och van som jag är med MacDonalds så beställde jag en Large Fries. Den var jättestor, så vi delade på den alla tre hela vägen hem, och sen åt jag och Izzy upp det sista i vårt kök medan vi lagade te och diskuterade livet. En riktigt lyckad dag!



Läskig blå drink som vi beställde

Jag fortsatte mitt äventyr med mystiska cidersorter. Det här är Black Dragon med svartvinbär. Den smakade stall med svart vinbär men var väldigt stark, som den dryge bartendern påpekade. Vi tror att han försökte flörta med oss för att vi var så unga, men han var bara dryg och en skitstövel. 


Hunden vi träffade! Ägaren var en äldre man som pratade med oss ett tag. Han visste vem Matthew Goode var, och hunden var en rescue dog från Battersea. Den hette typ Whimpy eller något liknande och fyllde 6 år på fredag.

En STOR fries, inga töntiga Macdonalds mängder här

Bara sådär om jag skulle behöva det någon gång... Än finns det lite äventyr i London!


1 kommentar:

  1. Åh, jag blir alldeles varm i hjärtat när jag hör om adopterade hundar :D

    (Den blå drinken var ju en solklar sonic screwdriver :P)

    SvaraRadera