fredag 15 februari 2013

Like a meercat

Hade en av mina bättre Valentine's days idag - socialdans med liveband i Hammersmith. Himla trevligt gäng och som vanligt fick jag skjuts hem också. Men de rekommenderade alla att jag borde åka till Savoy Ball, som faktiskt är rätt nära mig och ett av Londons största event - det är bara det att det kostar 30£...

Men det är lite kul, vi har rätt olika undervisningsmetoder här och vad jag är van vid hemma. Först av allt så har de öppna kurser, det är bara att komma med på en och betala på plats - inga kursomgångar här inte. Sen så har de liksom ingen tur som de lär ut per gång (som är ca 30 min) utan en hel serie turer som man ska hinna lära sig. Det funkar rätt bra för mig, för jag känner igen många av stegen och förarna här är riktigt duktiga, men det måste vara tungt för nybörjarna. Det tredje, och viktigaste, är hur man håller händerna här. Jag lärde mig att man skulle hålla händerna så här:




Här säger de att man ska hålla dem så här:


I övrigt så fortsatte vi med Freud idag. Det är rätt kul. För att ge er ett exempel. Min lärare: "So this could represent a penis" med ett litet finurligt leende. Det är inte bara hon, utan hela klassen fnissar rätt godmodigt och vissa ser rätt förskräckta ut. Det bästa är när hon visar bilder på t ex Perseus och Cyklopen i Odysseen:



Då förstår man kanske hur man kan göra Freudianska tolkningar...




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar