torsdag 14 februari 2013

Harry Potter

Vi var på Harry Potter walk i london igårkväll - kallt och snöigt (till skillnad från idag när det är solsken och varmt) men en bra tur. Vår guide var väldigt bra och vi gick igenom de delar av London som jag inte har varit till än, främst runt The Globe, Tate och under London Bridge. Så vi såg Daniel Radcliffe's gamla skola; the Goblet of Fire och båda ställena där de filmade Den läckande kitteln. Jag tyckte att jag var rätt nördig, men vi hade folk i vår grupp som kunde citera hela bitar ur HP 1, men jag visste i alla fall lite grann om Christ Church Collage i Oxford där de spelade in stora salen scenerna i HP 1.

Men jag var rätt trött, så det kunde ha varit roligare. ikväll blir det i alla fall Valentine's Day dance i Hammersmith med liveband!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar