torsdag 21 februari 2013

Lindy High

Det var länge sen jag var så här slut efter en socialdans, men det har sin förklaring; när det var 10 minuter kvar så lägger de på den här låten Sing, Sing, Sing (With a Swing) som är väldigt catchy, så vi tänkte, vi dansar! Men låten är 5 minuter lång och rätt högt tempo, inte så konstigt att det var bara vi på dansgolvet... När de andra som var kvar insåg att vi skulle dansa till låten så började de klappa och hurra - och då kunde vi ju inte sluta, hur trötta vi än var, men den där låten tar aldrig slut! Lyssna själva och föreställ er att ni skuttar (alterntivt dansar Charleston för er som vet hur man gör det) till varje takt... Men det var roligt, sådär i efterhand. Och mitt showego blev väldigt smickrat över applåderna.

Jag gillar Hammersmith, det kunde vara lite större (det är typ en tiondel av dansarna på Chicago), men det är ett trevligt gäng. På slutet när de flesta har gått och det bara är de härdade kvar så hänger alla och bara har lite kul; som vår Charleston-uppvisning, och sen började lärarna utmana varandra i autentisk jazz och både shim-sham och the big apple (jazzrutiner) dök upp. Big apple ser så himla kul ut, alla är i en ring (till skillnad från shim-sham som oftast är på rad) och det ser lite ut såhär (utan Dronten i mitten)


Annars har jag bara köpt mat och te idag. Och varit till ett jättestort shoppingcenter.

Edit: Yrla och jag gjorde upp en massa planer för när hon kommer hit också. Ska bli kul att visa upp allt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar