måndag 11 februari 2013

News from Nowhere

Fick världens komplimang av min lärare idag, hon tyckte att jag definitivt borde satsa på en karriär inom litteraturvetenskap för jag hade en sån observationsfömåga och hon kunde precis se mig jobba med sånt i framtiden! Det var väldigt trevligt att höra, man vill ju gärna göra ett gott intryck.

Mina fastlagsbullar/semlor blev dessutom förvånansvärt bra, trots ugnen. Bilder dyker (kanske) upp imorgon.

Dessutom måste jag rekommendera en serie som jag har sett på på BBC iplayer - Dancing on the Edge, om ett jazzband i London på 30-talet med Jenna-Lousie Coleman, Anthony Stewart Head etc. Väldigt bra skådisar, speciellt Matthew Goode (Ozymandias i Watchemn), det är något väldigt David Tennant-aktigt över honom och han har verkligen lyckats få till den där rappa och jazziga retro stilen.


2 kommentarer:

  1. Fast VAD exakt är det du ska göra när du jobbar med litteraturvetenskap?

    SvaraRadera
  2. Typ peta i texter och skriva litterär kritik ;)

    SvaraRadera