tisdag 5 februari 2013

Oh, deer!

Richmond Park är ett väldigt intressant ställe. Den är MYCKET större än jag trodde, vilket jag fick reda på efter att ha tagit mig an den från motsatt håll, som faktiskt var mycket närmare mig än jag trodde. Varning för mycket bilder, men det var på riktigt som en sagoskog - som att kliva in i ett höstigt Sagan om Ringen landskap, eller varför inte Narnia? Vissa av sakerna jag träffade på var rent surrealistiska.

Som till exempel den här... En papegoja är det ju inte, men så här exotiska fåglar förväntade jag mig inte i en park i London. Och det fanns massor av dem! Som om en närliggande voljär (aviary på engelska) hade brutits upp. 




Papegojskogen

Det är svårt att göra rättvisa till dimensionerna via ett Iphone foto; det var mycket kullar och backar. jag tror förresten att man kan se skymten av de två gröngölingarna som jag spårade.


Detta lilla slott dök upp från ingenstans, och när jag gick förbi kunde jag höra pianomusik....

Efter en halvtimmes jakt hittade jag äntligen hjortarna! Enligt wikipedia så ska det finans både kronhjortar och dovhjortar.





2 kommentarer:

  1. Det kanske är ornitolog du ska bli

    SvaraRadera
  2. Ha ha.

    /Den Ännu Inte Skapade Men Potentiellt Massivt Framgångsrika Facebookgruppen "Svenskar Som Saknar Sissels Dåliga Ordvitsar"

    P.S.
    Om man vill kan man byta ut "dåliga ordvitsar" mot "skitkassa språkskämt" och få en alliteration!

    P.P.S
    Fina bilder :)

    SvaraRadera