söndag 3 februari 2013

Dream a little dream of me

Jag vet inte om det är omställningen som börjar bli balanserad eller vad det är, men de senaste nätterna har jag haft märkliga drömmar; att jag har varit hemma i Stockholm/Åland och bara drömt att jag pluggar i London. Eller att jag åkte hem över en helg och måste skynda mig till planet så att jag skulle hinna tillbaka till mina kurser. Jag antar att det fortfarande är lite overkligt att jag är här, det är ändå något jag har drömt om sen jag var 9 år (räknade jag ut häromdagen), och som förstärktes när jag fick en Oxford Dictionary när jag gick ut grundskolan, "med lyckönskningar till mina fortsatta studier på Oxford University". Sen blev det kanske inte Oxford, men jag var där och pluggade Engelska i 3 veckor 2009, och nu är jag här, så till viss del blev det ju sant.

Christchurch College 2009

Två knasiga Ålänningar i Oxford



Jag fick faktiskt kontakt med en av de som var med på språkresan, som jag inte har hört av sen vi skiljdes åt på flygplatsen; hon skickade ett meddelande häromdagen och undrade hur jag hade det nuförtiden. Sånt är alltid trevligt!

1 kommentar:

  1. Jag har drömt att du varit här, så det kanske är någon konstigt tvillingmixdrömvärld?

    SvaraRadera