måndag 25 februari 2013

Adapting



Skriver uppsats idag. Är fortfarande på stadiet "är det grus eller guld?" Men nu börjar det se lite sammanhängande ut i alla fall, men nu har jag skrivit och skrivit och skrivit och skrivit... Så nu ska jag göra något annat. Kanske teckna lite, har inte gjort det på ett tag. Eller baka något, mmm, brownies...






Ikväll blir det filmkväll som vanligt på måndagar, Roehampton Filmsociety visar en film som beskrivs såhär: "It can be thought of as a sort of sequel to 'Being John Malkovich' "Ska bli spännande. Yrla tyckte att taglinen var kul "A lovelorn screenwriter turns to his less talented twin brother for help when his efforts to adapt a non-fiction book go nowhere." Den heter i alla fall Adaption.






Om inte annat så blir det skönt att komma ur min Hobbit-håla lite grann (för att vara ärlig, hade det här varit en Hobbit-håla hade jag nog aldrig velat lämna den om inte en viss trollkarl hade kommit och knackat på min dörr)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar