tisdag 19 februari 2013

West With the Night

National Army museum idag. Jag var nog egentligen lite för trött, och dessutom tycker jag att det är lite tråkigt att gå på museum själv, men det var gratis och de hade en fin utställning om krigshästar (bla från filmen/pjäsen War horse, samt Napoleons hästs skelett i en monter). Jag passade på att prova en hatt i montern för krigen i Indien


Jag promenerade sen upp till Victoria station för att träffa min kusin Hanna som var på besök i London. Promenaden upp var jättefin, soligt vårväder, fina byggnader och klarblå himmel. Sen när vi väl hade lyckats hitta varann gick vi och åt lunch på en pub och sen promenerade vi till Buckingham Palace och vidare till Green Park där vi satt en stund och pratade innan vi åkte åt varsitt håll igen. Det är så roligt att folk kommer hit och vill träffa mig, det är rätt skönt att få prata svenska (men åländsk dialekt) ett tag

Vi hittade den här statyn i parken - jag tycker det är så spännande med piloter, jag läste Geoffrey Wellums självbiografi "Jaktpilot i RAF" i somras och även Beryl Markhamns berättelse om att vara pilot i Afrika under 30-talet "Västerut i Natten". Fler tips mottages gärna!

1 kommentar: