lördag 12 januari 2013

Time-Wimey-Wibbly-Wobbly...

Så idag var det Greenwich turen. Det var gräsligt kallt, trots tredubbla tröjor, dubbla byxor och raggsockor, vantar och mössa. Måste köpa mer kläder om det ska fortsätta så här. Men än har vi inte haft ordentligt regn, jag är nästan lite besviken. Och det där kommer jag väl att få äta upp imorgon när jag ska till Richmond Park för att utforska skogarna där - Robin Hood gate, here I come!

Men. Greenwich. Först så tog vi 40 elever och vår stackars ledare Sam till Tower Bridge och därifrån en båt som rymde 50 pers mot Greenwich. Det var rätt kul, jag träffade flera trevliga och nördiga människor och lärde ig mycket om Londons hisotria. Det var bara ltie synd att man inte hann göra så mycket efter, alla var kalla trötta och hungriga, så vi drog till en pub och åt istället för att fota oss med vardera foten i olika tidszoner. Åka mellan tidszoner gör jag ju hela tiden ändå, häftigare att dansa över gränsen mellan Sverige och Finland på en liten fyrholme mitt ute i havet. Nej, jag måste hitta lite Lindy Hop här snart!

Det var i allaf all det häftigaste som har hänt idag. Nu ska jag tina upp med en mugg te.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar