söndag 13 januari 2013

Oh dear, no deer?

Idag var det långpromenad på schemat, jag, Rachel och Maggie promenerade igenom Richmond Park i ca 2 timmar. Tyvärr såg vi inga hjortar (som hade utlovats), Robin Hood eller polishästar, däremot en hel del hundar av alla storlekar och raser samt några ridskoleutflyter och vacker natur. Det var skönt att komma bort från storstadsbruset, men vi var rätt trötta sen, så vi tog en sväng via ASDA (stor billig mataffär, allt kostar typ 1£) för att fylla förråden, sen hem och tina upp. 
Yep. Utsikten från mitt rum. Inte så illa va?

Det blev inte så mycket fotograferande, men på begäran så får ni här en lagom bluelipped och vindögd bild på mig och väderkvarnsmuseet som fanns där. 

Jag vet att alla säger att det är kallt i England (och jag har insett att det är därför de har heltäckningsmattor överallt) men det är inte kul att vakna mitt i natten och behöva ta på sig extra raggsockor och en ylletröja, eller för den delen gå till de iskalla toaletterna, eller hamna i duschen som tar 15 min på sig att bli varm... Men nu är elementet i mitt rum på full effekt i alla fall så nu kanske det blir bättre. Jag trodde att jag skulle vara bättre anpassad till klimatet, men jag antar att jag inte är så van vid det fuktiga, råa i vädret. Därför har jag siktat in mig på att köpa en ordentlig, tät, ylletröja och en stor halsduk - sen ska jag väl klara mig! Om någon vet någonstans i London området där de säljer bra tröjor som inte är massproducerade - lämna en kommentar!

I övrigt har jag läst i min bok, bara 400 sidor kvar tills på fredag! + 300 sidor i min andra bok + Snövit. De har inte precis mjukstarter här...

Det jag glömde säga igår var att vi var till Greenwich Market och de hade en helt fantastisk second hand shop där - för alla er Lindy Hop-are på väg till London! Om jag hade haft mycket kontanter och inte känt mig som en isbit så hade jag nog spenderat mycket tid och pengar där.

3 kommentarer:

  1. Är det så grönt på gräsmattorna?

    SvaraRadera
  2. Vi har också fått kallt här hemma :/ Kul att du fick sällskap på din promenad tillslut!

    SvaraRadera
  3. Inte längre, det snöade inatt! Men ja, det är förvånansvärt grönt faktiskt

    SvaraRadera