onsdag 23 januari 2013

Phantom of the Opera

Så idag lärde jag mig hur tvättmaskinerna fungerar. Och jag träffade Percy igen, kul att han kände igen mig, men jag stannade inte och pratade (det är lite läskigt när en polis säger Is everything all right? men det är samma sak som How are you? har jag lärt mig) Handlade groceries på Asda. Det mer spännande idag var väl att vi gick och såg Phantom of the Opera på Her Majesty's Theatre. Jag har redan sett den en gång, och jag måste säga att jag var lite besviken, för sist jag såg den live så var allt nytt, stort och fascinerande. Nu hade jag ju redan sett allt och jag är rätt fäst vid film versionen. Men det var kul ändå! Fick väldigt bra platser.

Men jag är väldigt trött på USA. Amerikanarna är väldigt trevliga och allt, men det är det faktum att de är amerikaner. Så här är det: om man är ute hänger med en amerikan och träffar 1. en annan amerikan, så kommer de börja prata med varann om stater, politik och jornsötssmör. Visst, jag hade nog pratat om SL, plättar och Åland om jag träffade en nordbo, men lite tråkigt om man är tredje part i samtalet. 2. en person från ett annat land (försalgsvis Storbritannien) alla är SÅ fascinerade över USA och det är det enda de kan prata om. Jag får oftast ett "Sweden? From where?" "Stockholm" "Oh, good, that's the only place I know of." Så Åland är ju inte att tänka på att nämna. Kunde ju vara kul om de varierade sig lite.

Annat roligt:
-De ska visa Cabin in the Woods nästa vecka med Roehampton Film Society - x antal Wehdon fans lär ju dyka upp.
- Jag och Izzie och Irene blev inbjudna till en Vintage Fashion show på lördag. Där borde man ju möta lite likasinnade
- Sen Lindy Hop på torsdag, Maggie kanske skulle komma med också - som nybörjare

2 kommentarer:

  1. Vi får gå och se något annat när jag är där. Le mis skulle ju vara lite kul ^^ Fast jag har för mig att Wicked var höst upp på vår lista?

    Alltid fördelaktigt när man lär sig tvättmaskinerna, då överlever man ett tag till :P

    SvaraRadera
  2. Eller We will rock you musikalen -queen! Finns massa bra saker här :)

    SvaraRadera