torsdag 3 januari 2013

Arrival

Nu är jag framme i Roehampton och har fått mitt rum och sett mig omkring lite. Campuset är jättestort och det ska bli spännande att se allt imorgon!

Flyget gick bra, det var så klart lite tårar vid departure hallen, men hellre det än inget alls. Själva flyget gick bra, och jag hade en fantastisk utsikt över solnedgången och London i nattljus.

Det var ju meningen att Roehampton skulle hämta upp mig vid terminal 3, men när jag kom dit så var det ingen där. Lite mystiskt tyckte jag och frågade runt vid några olika servicediskar. De rekommenderade mig allihop att gå runt lite, och plötsligt dyker det upp en kille i lila tröja som det står Roehampton på. Det visar sig att jag inte är den sista på väg till Roehampton, utan två tjejer från USA och en kille från Ungern sitter också och väntar. Tillsammans skickas vi iväg i en taxi på väg mot Roehampton. Men när vi kommer dit så är grinden låst. Mycket märkligt tycker vi, och taxichauffören, som ser ut som Lestrade i Sherlock, ringer ett samtal. Vi åker runt grinden en stund och alla börjar kika lite undrande på varandra, men till slut visar det sig att det var fel grind och vi kommer lyckligt fram till Roehampton University.

Tyvärr blev det ingen middag serverad, men jag träffade snart på min svenska kompanjon A, som redan hade varit där hela dagen och han och jag gick ner till en co-o och handlade en yoghurt och lite kex till frukost. Inte så värst farliga äventyr, men ändå lite grann.

Fortsättning följer på orientation day imorgon!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar