måndag 28 januari 2013

"People in this town drive in a very counterintuitive manner"

Idag visade Roehampton Film Society Cabin in the Woods, en mycket bra film. Det var lite kul att se den i kontrast till TV-serien Spooks som jag har kollat på ett tag nu, väldigt olika värderingar, men båda bra. Annars blev de mest plugg, och jakt på färska kryddor - men de är inte så bra på färskvaror här, om man inte går till en marknad och det finns inga såna här. Torkad persilja är liksom inte samma sak.

Jag lyckades dessutom bryta av korkskruven på min nya fickkniv - tyvärr pappa. Nu är den alkoholsäkrad i alla fall. Men min irish stew med rödvin blev väldigt god ändå.

Jag har bara varit här i 3 veckor och 4 dagar, men jag börjar redan planera för framtiden. Sommarjobb, vidare plugg - livet stannar inte för att man pluggar utomlands. Dessutom tycker jag att det är bättre att ha det gjort och bestämt innan, så slipper man oroa sig för det sen.

Och, ja. Jag vet att min kära familj kommer att säga "Det är så typiskt Sissel!"

1 kommentar: