onsdag 9 januari 2013

Sir Percival

Det var jättetrevligt att gå ut och promenera i två timmar, komma bort från stadsljuden och de öde korridorerna (man ser nästan aldrig folk här på dagarna, antingen är folk på lektion eller i sina rum). Så jag gick ner till Putney Heath, en liten park överströdd med leriga små stigar. Det var några som var ute med sina hundar, och inte hade de jättebra pli på dem, men jag hade inget emot om en hund kom fram för att nosa. Botar min hundabstinens lite. Folk är så trevliga också och ser en i ögonen och säger hej och ler.

Men flera gånger så gick jag och en ryttare förbi varann, så till slut så skrattade han och sa "We've got to stop meeting like this", så då frågade jag honom om det fanns ett stall i närheten, för jag hade sett en annan häst också, båda var enorma, hade manliga ryttare i gröna kläder och matchande schabrak. Så jag anade lite att det var en klubb eller liknande. Det visade sig att hästen hette Percival och var en fd militär- polishäst. Alltså han var polishäst nu, och de red omkring i området och höll ett öga på saker och ting. Inget dåligt jobb med tanke på vilka fantastiska marker det fanns där. Han rekommenderade Richmond Park om jag ville se rådjur, så det kanske blir picknick med North/South Carolina gänget där på söndag, med pub i Putney efteråt.


Tyvärr så trodde han att jag var Amerikan, dammit, jag sa att jag började låta amerikansk, men Izzy lovade att jag inte gjorde det. Måste jobba på min brittiska accent....



Ingången till Richmond Park, när hästen gick igenom här helt orädd började jag ana lite att det kanske var en ovanligt vältränad häst....


Häger och kanske en skarv? 


Den sitter på en "No fishing" skylt

Tupp eller skarv?





Eh, ja, det var svårt att fota Percy diskret....






4 kommentarer:

  1. Ser lerigt ut, här är det vitt. Vad säger du att du kommer ifrån Finland, Åland eller Sverige : )

    SvaraRadera
  2. Sverige oftast, till de som jag känner lite bättre säger jag att jag är från Finland från början och till skandinaverna säger jag Åland :)

    SvaraRadera
  3. Haha Percival ser sjukt mystisk ut, en vit rumpa som vandrar iväg in i skogen. Säker på att han inte var en enhörning? :P

    Och väldigt mycket lera på bilderna, blir svårt med picknick då skulle jag tro?

    (Kan du ta bort kommentargrejen som gör att man måste skriva ett ord innan man kan publicera?)

    SvaraRadera
  4. Jag tror att det är klokt att ha kvar det (och jag orkar inte ta reda på hur man tar bort det heller)

    Jag trodde först att han kanske var en enhörning, för han var klippt och nästan genomskinligt vit. Brittisk picknick darling, brittisk picknick. Lite regn och lera är prerequisites

    SvaraRadera