lördag 5 januari 2013

Foggy day in London town

Det känns som att jag har promenerat igenom hela London och ändå bara sett en bråkdel av staden. Det är ändå rätt skönt att man redan har varit där en gång, så att det inte gör något om man missar St Paul's eller Tate Modern - men nu börjar jag få koll på tunnelbanesystemet och bussar och tåg, så London är inte långt borta! Speciellt inte nu när jag har fixat Oyster card också.

Så idag var alltså Photo Frenzy, vi fick en lista med ledtrådar och så skulle vi fotografera oss som grupp vid olika kända monument i London som svar på ledtrådarna. Motivationen var väl sådär; det var väldigt kallt och blåsigt och jag tyckte det var lite segt eftersom jag redan har fotat Big Ben ett par gånger, men för de andra var det ju helt nytt, så man fick ha lite tålamod. Efter att vi hade fixat allt det och lämnat in high-tech engångs-kameran så drog jag och ett gäng amerikaner från North och South Carolina iväg till Winter Wonderland, ett nöjesfält som har rests i Hyde Park för julen. Det var näst sista dagen som den var uppe så vi tyckte att det var värt att gå, trots att det enda vi hade ätit var en macka till lunch kl 12 och dagen nu började närma sig sitt slut. Det var ett rätt häftigt ställe, men vi var rätt trötta, så till slut åkte vi ner till Putney och åt kyckling på Nandos. Sen tänkte vi gå och ta en drink också, men det var så himla högljutt och vi var så trötta efter nästan 12 timmar i London så vi gick hem istället. Men det var väldigt trevligt att bara hänga och äta med folk, jag har redan fått flera nya Facebook vänner!

Sen på vägen hem försökte två herrar i en bil ragga upp oss eftersom vi var ett gäng unga snygga amerikaner... Right, min accent måste ha övergått till amerikansk.

Som vanligt så är jag helt utmattat efter en heldag, så nu blir det North & South på BBC iplayer (fantastiks uppfinning), sen sova!

Frukost - rosa te i min "Keep calm and make a brew" mugg

Jag lovar, det kommer bättre bilder på universitetet!

The one and only Big Ben -  det kändes lite tryggt att ha honom kikandes över axeln hela tiden 

Drottningen var hemma

Tower Bridge

Det där äggtornet i bakgrunden dyker upp i flera filmer och TV-serier från London. Vet någon vad det är?

Underground, subway, metro, tube - vilket ska man använda?

Imorn gäller det att fixa telefon så att jag kan ringa folk utan att det kostar skjortan - Putney here I come!

1 kommentar: