söndag 6 januari 2013

Fish and Chips

Äntligen fått en fungerande telefon, fish and chips och Cadbury's choklad. Det enda som saknas här är en pub, men det kanske vi hinner med imorgon - då blir det Londonrunda nr 2.

Idag har inte varit min dag, eller kanske lite, för allt har ordnat isig till slut även om det började lite trassligt.

1. Någon hade tagit min hylla i kylskåpet. Grr... Rätt fräckt tyckte jag, speciellt om man är ny och de andra redan har känt varann i 3 månader. Men jag träffade en jättetrevlig tjej som hjälpte mig tillrätta och till och med följde mig till tvättrummet så att jag skulle veta var det var.

2.Jag trodde att jag skulle möta M kl 12 och så skulle vi åka till Putney, men 20 över 12 så var det ingen M som dök upp. det visade sig sedan bara vara misskommunikation, men det är aldrig kul att vara kvarglömd.

3. Vi åt lunch på Wagamamas (typ thai/kinesisk mat), och visst, det skulle ta olika lång tid, men när min mat inte hade dykt upp efter 20 min och det var ett snabbmatsställe så börjar man ju undra. Jag fick ta hem resterna i en doggybag i alla fall, så nu har jag middag till imorgon

4. Vi for till Putney för att handla - primärt för telefoner - men vi tänkte ju inte på att alla affärer stängde kl 17, bland annat O2 affären där jag hade tänkt fixa mitt SIMkort så att det skulle passa min IPhone. Som tur var så hann vi springa in i en annan mobilaffär och jag fick en voucher på 10£ så nu kan jag ringa i UK i alla fall.




Jag bor i det utstickande tegelhuset bakom den vita mini coopern



Utsikt från mitt fönster




Men jag måste erkänna att jag har lite svårt för storstadslivet ibland. Kanske är det för att jag har varit hemma på Åland under julen - att byta 400 mot nästan 8 miljoner invånare är lite chockartat. Jag skulle bara vilja åka ut på landsbygden och ta det lugnt ett tag. Jag vill gärna åka till Bath, Nottingham, Belfast och Galway, som jag inte har besökt, men mina Amerikanska kompisar har ju inte sett UK så de vill hellre åka till Edinburgh, Oxford, Dublin och Glasgow. Stratford Upon Avon besöker jag gärna igen, men jag känner att de andra städerna nog klarar sig utan mig, jag har ingen lust att vara reseguide och jag tror inte att de skulle tycka att det var så roligt att åka med mig som ankare. Jag får väl åka själv i värsta fall. Än är det ju bara dag 3 och det är många människor på det här universitetet.

3 kommentarer: