lördag 30 mars 2013

The Marmite Experiment

Här händer det inte så mycket just nu, det är påsk så det är väldigt lugnt. Men om man känner sig ensam så är tydligen biblioteket stället man ska gå till, hade en jätte intressant diskussion om påsk med en brittik muslim och en amerikansk jude. Skönt med lite paus, jag har skrivit två uppsatser på en vecka (inte klara, men huvudparten av det) och min hjärna har helt gått i baklås, trots att det är roliga uppsatser! Jag har en kvar sen också, men jag ska försöka få klart de här två först... Men, en av de tjejerna som jag pratade med insåg att jag aldrig hade ätit Marmite, så hon gav mig en sån där söt liten burk som de har på restauranger. Här är i alla fall hur det gick:

Okej, så man äter Marmite på toast. Tydligen är det godast med bönor också, men jag hade inga.
1. Toast
2. Marmite, visst är den söt?

Den luktar rätt skarpt och är lite som tjock mörk sirap i konstisens.

3. Bred smör på brödet





4. Marmite + toast

Lite som smält choklad på toast, eller hur?

Men. Det smakade fasen inte som smält choklad. jag tycker ändå att jag kan äta det mesta, men det gick inte. Slängde allt.

Men smaken satt kvar! Så jag tröstade mig med lite hederligt jordnötssmör


 Slutsats: Det var skitäckligt.



Imorgon så är det Camebridge och Oxford boatrace i Putney! Så vi ska dit och kolla på intelligenta unga män i roddbåtar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar