måndag 11 mars 2013

Maelstrom

Lite meltdown idag, men det var nog en bra sak för jag fick lite perspektiv på hela den sociala stressen här. Jag vet att det inte bara är jag, alla känner sig utanför och som att man missar något, men istället för att göra något åt det och bjuda in varandra så blir det små klickar där man håller sig fast så hårt man kan så att man inte hamnar utanför igen. Hårt klimat här, men lite i det fördolda - man jämför sig alltid med varandra, men om man pratar lite så inser man att alla är i samma situation. Det är bara lite svårt att alltid komma ihåg... Man blir så fokuserad på framtiden att man glömmer att leva i nuet. Men några saker med framtiden är bra i alla fall! Jag har fått kontakt med en gård på Irlands sydvästra kust om att komma dit och jobba i 2 veckor i maj! Ska bli så kul! Jag har drömt om det så länge! Sen kanske jag får möjligheten att uppfylla en annan dröm också; Yrla övertalade mig att söka jobb på Cirkus Scott... 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar