onsdag 13 mars 2013

Feminism

2 in 1 inlägg idag.

Har varit ute på puben med Kayla, vanligtvis så är det Izzy jag och Kayla som går ut på onsdagar, men Izzy var tyvärr sjuk idag. Men det är verkligen trevligt att ha en fast punkt varje vecka (Emelie, de ser fram emot att träffa dig nästa vecka) och bara hänga, snacka politik, killar och feminism över en öl/cider. Vi pratar rätt mycket om vikten av systerskap och att stötta varandra som kvinnor i ett patriarkalt samhälle. De här amerikanerna har rätt intressanta åsikter. För övrigt idag så har jag mest bara läst Dorian av Will Self (hemsk bok, men intressanta referenser till Alice i Underlandet) och kollat på Warehouse 13. Det känns som att jag borde plugga - men jag vet inte vad jag ska skriva mina uppsatser om ännu eftersom jag fortfarande har några klasser kvar...

Igår var jag ute och dansade - liveband, vilket alltid är kul! 

3 kommentarer:

  1. Ånej, tror inte jag klarar behärskar engelska tillräckligt bra för att kunna diskutera politik och feminism

    SvaraRadera
  2. Hur kom det sig att vi bara diskuterade vilken sorts mat det fanns på deras "mall" när jag var med? (Och vilka musikaler som var episka) O.o

    SvaraRadera
  3. Emelie: Haha, det går nog ändå, jag kan vara nödtolk i värsta fall ^^ De sa att de såg fram emot att träffa dig!

    Yrla: Ehe... Beror väl kanske på sällskapet ;)

    SvaraRadera