onsdag 3 april 2013

Oxbridge

Okej, jag har varit lite dålig på att uppdatera bloggen på senare tid... Men det är mest för att jag inte har gjort så mycket (och för att jag är lat)

I söndags (31 Mars) så var jag Erika, Sarah och Taylor i putney för att bevittna det historiska eventet Camebridge and Oxford boatrace (det har varit ett race i 149 år). Det var mycket folk men vi lyckades trycka ihop oss på bron i alla fall. Det var meningen att de skulle starta 16.30, så vi var där 45 min innan så att vi skulle få bra platser, men rätt vad det är när vi går omkring så far roddbåtarna iväg! Klockan var bara 16 så vi tittade på varann: "Is this it?" " I guess so". Men det var det inte - det var bara en testkörning. Vi hittade till slut en bra plats och såg startskottet och allt (Oxford vann - jag hade en Oxford flagga), men det mest intressanta var inte båtarna, utan alla människor. Jag har nog aldrig sett så mycket tweed på ett ställe, det var fullt med studenter från Oxbridge överallt - vi kom knappt in på pubarna så vi drog till MacDonalds istället innan vi gick hem, men vi hade kul! Jag och Erika fnittrade nog oss igenom större delen av dagen.


Sen har jag mest bara pluggat och promenerat i Richmond park - underbart ställe. Och såklart sett Doctor Who premiären - den utspelade ju sig ändå i London så det var lite kul.

Jag försökte lära mig lite om engelsk dejting också, men Bridget Jones var kanske inte rätt film för det, men det är en bra film och min dejt gick rätt bra i alla fall. Det är bara synd att alla pubar stänger redan kl 11 och tågen slutar gå efter 12.

1 kommentar: