fredag 1 mars 2013

Dr Jekyll and Mr Hyde

Gah vad jag är trött på att folk är så otydliga. Visst - jag är ett kontrollfreak, men om man har avtalat att ses så skulle ju plats och tid vara bra att ha. Speciellt om det man ska göra börjar om en och en halv timme...

Hade kurser hela dagen idag, men det var rätt okej, första kursen (Postmodern) så pratade vi först i 1,5 h om boken jag inte hade läst (men vi lyckades slingra oss ur frågorna rätt elegant om jag får säga det själv) sen kollade vi på den här "fantastiska" filmen



Be warned, den är jättedålig, men vi hade rätt kul, till och med läraren kommenterade den. Mina lärare har sinne för humor, i slutet av filmen så klär den kvinnliga huvudrollen om; "And of course she has to be naked at some point"(fritt formulerat, jag kommer inte exakt ihåg vad han sa, men vi skrattade högt) är kommentaren han fäller. Yay för torr feministhumor!

Jag lyckades äntligen träffa på den norska tjejen som bor i min korridor. Jag höll på att laga middag när hon kom och knackade på och frågade om hon fick låna vår ugn, så då passade jag på att prata med henne medan jag åt. Hon var väldigt trevlig och jag inser att det inte bara är jag som tänker som jag gör, utan nog ett skandinavisk tankesätt, för vi hade väldigt lika åsikter om livet på Roehampton Unviersity... Så jag hoppas att jag träffar på henne igen (kanske får en ny pub-kompis!), men det har ju dröjt 2 månader innan jag ens såg henne, så vi får väl se...

Imorgon kommer Yrla i alla fall så det blir kul! Det ska bli så roligt att visa allt här, kamera och text räcker liksom inte till. Och så blev vi bjudna på min kompis födelsedagsmiddag imorgon också!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar