onsdag 24 april 2013

Eclair

Okej, jag trodde inte att jag skulle säga det här, men det kanske är lite för mycket sol på en gång.. Mitt ansikte klarar tydligen inte av den brittiska solen...

Hade en i övrigt trevlig dag. Kollade på Being Human tills 12.30 då jag träffade Sonja för en sommardrink på the Union. Hon har varit borta i 24 dagar, och bland annat i Sverige så det var kul att höra lite om hur hon hade haft det! Men jag hade ett alterior motive... Jag visste att de skulle sälja biljetter till the Frigby Game (Mitt "hus" mot Sonjas "hus" - fotbollsmatch) så efter drinken försökte vi hitta dem. Vi frågade två personer och gick runt halva universitetet, men ingen lycka. Vi ska ses imorgon vid 14 för att fortsätta vår jakt på biljetterna.

Men Sonja behövde plugga, så vi övergav sökandet efter biljetterna och jag gick hem och försökte komma på något att underhålla mig själv med. Jag hade precis loggat in på Facebook (som alltid är starten för ideér, projekt och prokrastinering) när Ali frågade om jag ville hänga med till svenska ambassaden. Jag tycket att det är lite spännande med ambassader så jag hakade på! Orsaken till besöket var för att han hade lyckats tvätta sitt pass i tvättmaskinen... Så vi for iväg till stan för att hitta ambassaden. Det var rätt bra tajming också eftersom jag skulle träffa min Lindy kompis Alex vid Leiceter Square 3 timmar senare. Så vi letar efter ambassaden bara för att hitta den med en lapp på dörren "closed for staff training". Jaha, vad ska man göra? På dörren hade de även en karta till Svenska Kyrkan som ska ha ett svenskt kafé, så vi promenerade dit. Det var väldigt tråkigt där, men de hade en svensk pub i närheten om någon vill gå dit. Ligger vid Edgwere Road.

Jag lyckade övertala Ali att hänga på in till stan så vi promenerade till Trafalgar Square och åt cheeseburgare. Det var en trevlig promenad; vi diskuterade allt från hästar till USAs politik. Sen träffade jag Alex, han hade lovat mig eclairer och någon asitaisk verson av Coka Cola som vi köpte i China Town. Väldigt... intressant smak.


Sen knatade vi runt i London som jag brukar göra och fångade de sista molnbeklädda solstrålarna. Som nu verkar bo i mitt ansikte och på mina axlar... Lång men trevlig dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar