måndag 22 april 2013

Moving

Jag ska tydligen hjälpa min kusin att flytta till London nästa vecka: spännande! Jag har aldrig åkt tåg själv i England förut, blir som i Narnia (minus blitzen). Förhoppningsvis har min röst återvänt tills dess också, jag har praktiserat tystnad idag och jag tror att rösten är lite bättre, men jag måste nog ändå skippa Grand ikväll, vilket är synd för det är sista Grand (klubb i Clapham Junction som är arrangerad av RU) för terminen... Men ibland måste man ta det lugnt också antar jag.

Jag har i alla fall hunnit bli klar med lite grejer idag: min reseplan är klar inför Irland -ska bara checka in och skriva ut biljetter, två av 3 uppsatser inlämnade och två som ska skrivas ut och lämnas in. Jag blir alltid så paranoid när det kommer till uppsatser och de här var speciellt hemska för det har gått så många veckor sen vi fick uppgifterna. Men om inte annat så tyckte jag att de var rätt roliga att skriva och eftersom jag lämnade in dem så blir jag inte underkänd i alla fall - gah! Det var paranoian som pratade... Men det betyder i alla fall att från och emd imorgon så är jag klar med mina kurser. Sen efter det så är det bara "kulturell utbildning" dvs hänga i London i en och en halv månad. Eller, en snarare eftersom två veckor spenderas på Irland... Läskigt men spännande att åka dit! Det börjar bli så verkligt nu, allt har hänt så snabbt den senaste månaden: sista kurserna, David, folk reser fram och tillbaka över Europa, uppsatser, kursval, framtid, leva i nuet... Allting blir bara...




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar