söndag 21 april 2013

Sorry for the delay ladies and gentlemen

Hur dålig är jag på att uppdatera bloggen egentligen? Det har ändå hänt lite saker; var på en trevlig dejt med David, vilket tyvärr resulterade i att jag inte har någon röst... Det var länge sen jag verkligen tappade rösten helt, och jag är inte förkyld och jag har inte skrikit eller något så jag vet inte riktigt vad som har hänt, den bara försvann en morgon. Kanske borde efterlysa den...

Sen blev jag inbjuden till en födelsedagsfest hos min Lindy kompis Mike (vilket så klart inkluderade swing dans och jazzrutiner i köket, men eftersom han praktiskt taget bor i ett plats jämfört med hur jag bo så fanns det gott om utrymme för det...) Jag hade gärna minglat lite mer men man märker inte hur beroende man är av en stadig röst innan man tappar den... Men vi hade kul i alla fall och alla var väldigt trevliga! Det är så kul med swingcommunityn; åldern spelar ingen roll, alla kan umgås med varann i alla fall. Så nu kan jag kryssa av brittiskt födelsedagsparty på listan också! (som inte är min egen...) Jag var till och med vuxen och tog med en flaska vin.

Ikväll får vi reda på line-upen till The Summer Ball också -dvs Roehamptons stora sommarfestival med kända komiker (tydligen har Russell Howard varit inbjuden) - men ni får veta så snart jag vet! Om inte annat så är det en kul chans att hänga med sina kompisar innan alla försvinner till sina olika delar av klotet. Izzy åker redan den 1 Maj vilket känns jättetråkigt men jag kan också förstå deras hemlängtan. Jag skulle gärna bo kvar här, alla kommer ju förr eller senare till London i alla fall - men så är det inte så långt för mig att ta flyget hem heller...

Nu ska jag kurera min röst så att jag faktiskt kan gå till the Union (campuspuben) och kanske ha en konversation...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar