måndag 29 april 2013

Woodbridge

Okej, det är bara att erkänna: jag är jättedålig på att säga hejdå till folk... Izzy ska åka hem på onsdag, så hon och jag hade middag i köket med spansk omelett och rödvin. Jättetrevligt, men det är bara att skjuta upp att vi faktiskt inte kommer att ses mer om några dagar. USA är väldigt långt borta... det är väl oundvikligt och hon är inte den första som jag kommer att behöva ta avsked av, det är bara början...

Men det var en trevlig, om än uttröttande dag - for till Liverpool Street Station kl 09 för att åka med tåget kl 10.00, jag har aldrig åkt tåg själv i England förut, men det gick väldigt smärtfritt. Var rätt trevligt faktiskt, träffade en trevlig dam som höll mig sällskap. Det tog ca 1,5 h att ta mig till den lilla stad/byn Woodbridge där Daniel bodde (jag skulle hjälpa honom att flytta) men det var den sötaste staden någonsin! Lite som Visby + Morden i Midsomer med små pastellfärgade hus, breda gator och mysiga pubar. Vi gick runt lite och åt lunch på en pub innan vi tog tåget tillbaka till London med all packning.

Sen mötte jag upp med Izzy för vår middag, den blev lite improviserad - tanken var att vi skulle gå till en pub, men vi var så trötta och ville egentligen mest bara hänga innan hon försvinner till USA... Så vi ska äta frukost tillsammans imorgon också bara så att vi kan skjuta på att säga hej då.


Längtar till Irland...


Woodbridges sevärdhet. En riktigt gammal vattenkvarn



Ja. Husen var sneda, det är en jättegammal liten stad

Town Council

Till Emelie: man får ha hundar med sig överallt



Jag i Daniels fina hatt - det var soligare än det ser ut på bilderna...


Izzys spanska omelett med spanskt vin


Daniel fick tillbaka sin telefon också - så det var också en bra sak idag.

1 kommentar: