fredag 17 maj 2013

Pictures of Ireland

Lite av mina favoritbilder först:




OBS tornet i fjärran 


Man fick leva lite efter tidvattnet... Luc hade byggt alla båtarna själv


Stencirkel! Inte riktigt Stonehenge kanske, men ändå

Med lite iriska här och var

Mitt båthusrum - med mina värdelösa stövlar: sulan lossnade från resten av stöveln efter halva veckan....

Pub + båthus + verkstad...

Den här ljuvliga hunden tillhörde en granne - som en stor mjuk Nalle

Min dörr hade ett lite oväntat motiv... Mina tre valkyrior som alltid välkomnade mig hem

Puben - Guinness + en bra bok


Varmskoning av Peter (hästen). Det måste vara rätt kul att vara hovslagare där - man är den som träffar alla och får höra allt skvaller...

vad är Irland utan en regnbåge eller två?

Tornet! Jag tror att det kallades "folly's tower", det byggdes under svälten för att underhålla folkmassorna


Åsnor

Som sagt, en eller två regnbågar...


Min rumskamrat. Tydligen var den en fågel som Luc skadsköt och sen stoppade upp för typ 20 år sen. jag döpte honom till Patrick.

Fantastiska vyer...

Katterna - knasiga men rätt mysiga

Sjöhästen Tom

På vägen hem så spärrades vägen av en ko. Så långt ute på landet var jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar