lördag 18 maj 2013

City of Dreaming Spires

Åh Oxford. Jag har saknat den staden. Jag åkte på en impulsresa dit idag, de har bussar som går var 20 minut så jag åkte in till Victoria och hoppade på första bästa buss och kände mig äventyrlig. Det var så härligt i Oxford, varmt och till och med lite sol - och precis som det var för 5 år sen! Förutom mitt trevliga sällskap som jag hade då och som jag saknade nu - men jag gick till några av våra gamla ställen (moo moo's, Christ Church meadows etc.)

Jag gjorde det som jag inte hann med sist, och som vi inte gjorde när jag var där för fem år sen, dvs Ashmolean Museum som är Englands äldsta (och hade en pre-raphaelit avdelning!) och till Museum of Modern art, som tydligen ska vara Philip Pullmans favorit hak för skrivkramp. Men fasen vilket märkligt museum och tråkigt cafe. Jag håller mig nog till Eagle and Child (C.S Lewis och Tolkiens pub).

Men jag gjorde ett annat fynd: tydligen ska de (med hjälp av Pullman och många andra författare) öppna ett Story Museum! Och det verkar bli bra; se bara:




Visst är de fina! De hade en liten berättelse om änglar vid sidan om också








Jag vill jobba här. Seriöst - jag kan inte tänka mig ett bättre jobb

Tyvärr så hade jag lite för stark äventyrslytnad, så jag kollade inte när utställningen som jag TÄNKTE gå till öppnade.. Det har en som heter Magical Books med Pullman, Tolkien och Lewis i Bodleian Library - men den öppnade 27 Maj... Men jag såg en massa studenter i fina kläder -det var graduation ceremonies all over

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar