fredag 17 maj 2013

Impuls

Idag var jag till frisören! Jag kände att jag var så trött på mitt långa hår:
Syns det inte hur trött jag är på det?


Så jag promenerade ner till Putney för att klippa av det. Första frisörsalongen var inte så trevlig, och de hade inga lediga tider (sa de utan att titta efter), den andra var jag rekommenderad till av en vän, men jag gick förbi och det var hemsk musik och kallt och vitt så jag skippade den. Till slut hittade jag Gro, den verkade avslappnad och det var rätt tomt så jag klev in där och fick genast en ledig tid. Min frisör var dessutom hemskt intressant. Han hade jobbat som rörmokare, men en dag bestämt sig för att han var trött på det så han blev frisör istället. Han var också graffiti konstnär och gillade "dark twisted films" som God Bless Amerika. Han blev så glad när jag sa att jag visste vilken film det var - tydligen hade ingen som han hade träffat sett den.  Sen pratade vi poliser, modern konst och kampsport - han rekommenderade att jag skulle åka till Brighton också (han var därifrån) så nu verkar det som att jag E och S drar dit på tisdag. Det är andra gången som jag får en manlig frisör som är i min ålder. Roligare att prata med.

I alla fall, min erfarenhet är att det är bäst att ha med en bild på hur man vill att frisyren ska bli, så jag hade med den här:


Resultatet blev så här:


Skönt att ha kort hår igen, känner mig mer som mig själv.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar