måndag 23 december 2013

Jul på Åland

Så. Jag vet att den här bloggen skulle handla om mitt liv i London, men eftersom jag är tillbaka i Stockholm nu och antagligen inte återvänder till Roehampton (men London hoppas jag fortfarande på!) så tänkte jag bara fortsätta med några uppdateringar. Det här blir som en julspecial, som de har i TV serier tänkte jag. Anyways. Dagen började med att Yrla och jag steg upp kl 5 för att packa det sista och ställa iordning lägenheten innan taxin anlände kl 6 för att ta oss till färjan. Det var en jäkligt lång färjtur, 5 timmar som vi spenderade först med att äta lyxig champagnefrukost (yes, med riktig champagne)


Och sen på ett golv vid ett eluttag för att fördriva tiden med att spela Broken Sword: Serpent's Curse. Jag har saknat Broken Sword, första och andra spelet var så bra och trean (eller, ja, femman som det är egentligen) håller nästan samma klass. Tillslut så var vi framme i Mariehamn -och fortsatte vårt lyxätande med pizza (för det var nästan det enda stället som hade öppet...)
Därefter var det bara att hitta på något att göra de sista två timmarna innan bussen gick ner till nästa färja. Jag började läsa Maria Svelands Hatet, och man blir både upprörd och fascinerad av boken, jag rekommenderar den till alla mina kompisar som är intresserade av genusvetenskap och feminism! Jag fick den från mitt underbara jobb (tillsammans med Murakamis senaste översatta, och Peter Robinsons En förgiftad man så jag har mycket att läsa över lovet!). Det var himla skönt att komma hem i alla fall, strålande klar stjärnhimmel, kvällshungriga hästar och tre små odjur som mötte en i dörren:

Nu ska vi kolla klart på Love Actually och sen ska jag gå och sova och ladda inför julafton imorgon!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar